![]() |
Velkommen til Lavkarboforumet Kost & Helse! |
|
|||||||
| Fotoalbum | Registrer | Forum | Forside | Lenker | MyTube | Søk | Dagens innlegg | Marker forumene som lest |
![]() |
|
|
Artikkelverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Boller/rundstykker
Denne er bare så nydelig! Laget av Ingis på DAF
![]() Totalt kbh-innhold: 25,55 gr 5 ss soyaprotein 4 ss bakemix 3 ss kruskakli 3 ss splenda 2 ts kardemomme 2 ts bakepulver 4 ts johannesbrødkjernemel 3 ss rapsolje 100 g smøreost (jeg brukte naturell) 5 ss creme fraiche 4 egg Alt blandes til du får en tannpasta-aktig røre. Legg på bakepapir, eller ha i muffinsformer. Stekes på ca 175 grader midt i ovnen ca 20 minutt. Jeg hadde bare små muffinsformer så da fikk jeg 20 stk. Kbh-innhold pr stk ble da 1,3 gr. Enjoy! :sikle: TIPS! Om du vil ha de mere rundstykkeaktig så kutt ut/ned på splendaen. Om du vil ha de som boller så ha gjerne i en dæsj ekstra. ![]() Det går også fint å lage denne selv om du ikke har bakemixen. Erstatt med soyaprotein. ![]() |
|
|
||||
|
Uff... Skal vel egentlig ikke si dette, men jeg ble sååå skuffet over disse dingsebomsene
(jeg kan ikke kalle dem hverken boller eller rundstykker da de hverken smakte eller så ut som dèt...) Dessuten satt de så innmari fast i muffinsformene at jeg måtte gnage med tennene... ![]() |
|
||||
|
Sitat:
Lurer på hva du gjorde da du laget dem da For mine sitter ikke fast i muffinsformene, og de smakte definitivt som boller! ![]() Litt endringer jeg tenker jeg skal gjøre neste gang er å i litt mer splenda for å få søtere boller, og for å få de til å bli litt mere lik rundstykker så skal jeg kutte ut splendaen og ha i litt mere kruskakli. |
![]() |
| Antall aktive brukere som ser denne artikkelen er: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Artikkelverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|