![]() |
Velkommen til Lavkarboforumet Kost & Helse! |
|
|||||||
| Fotoalbum | Registrer | Forum | Forside | Lenker | MyTube | Søk | Dagens innlegg | Marker forumene som lest |
![]() |
|
|
Artikkelverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
"Delfia"kake laga på SMØR
Ingredienser
150 g TineSmør 300 g mørk eller lys sjokolade fra Valor eller Cavalier (sjøl går jeg nok for en blanding av 70% og den med knuste kaffebønner i) 30g Sukrin og 3 g Splenda (Ziggy har lært meg at de slår ihjel bismaken på hverandre) 2 eggeplommer Grovt hakka kransekakestenger, valnøtter eller noe annet "lovlig" med tyggemotstand. Slik gjør du Smelt smøret i en kjele. Ta den av varmen. Bryt sjokoladen i biter og legg den i smøret til det smelter. Rør sammen Sukrin, Splenda og eggeplommer. Rør blandingen i den lunkne sjokoladen. Kle en avlang form, ca. 11/2 liter, med plastfolie. Smør ut et lag sjokoladerøre i formen, legg på kransekake og legg sjokoladerøre og det lagvis. Hvis ønskelig, kan du drysse litt hakkede nøtter eller sukkerfri sjokolade mellom lagene også. Avslutt med sjokoladerøre. En omarbeidet versjon av Tines "Fars yndlingskake", en variant av delfiakake. |
|
|
||||
|
Sitat:
Fattigmann ja.....vet ingen metode som kan hjelpe, men innrømmer glatt at jeg skal lage bordstabler med vanlig mel, men kunstig søtstoff. av en deig med 125g hvetemel blir det 40 kaker, hvilket gir like over 3g hvetemel per kake. Med et KH-innhold på ca 65 per 100g skal det i hvetemel gi omlag 2KH i mel per kake. I tillegg kommer det som kommer fra kunstig søtstoff og mandler, men per kake skal det ikke bli allverden. |
|
||||
|
Man må vel bare prøve seg frem. Tror ikke det er så veldig farlig om man spiser bittelitt av det man ikke spiser ellers i året - problemet er når spisingen fortsetter ut over det man hadde bestemt seg for
Sånn har det i alle fall vært for meg da jeg spiste masse karbohydrater og minimalt med fett - jula tok ingen ende!Har bakt engelsk fruktkake med masse whisky - den må til for at familien skal komme i julestemning! Og ellers blir det nok noen tradisjonelle julekaker, selv om jeg ikke spiser det selv. Det er jo koselig med god lukt i huset, og ellers greit å ha noe å by på til kaffen. Men det blir lavkarbo-spesialiteter til meg selv.. |
|
||||
|
Sitat:
Whisky ja....det er godt det! Tenker jeg tar en Irish Coffea eller lager en sjokoladekake m whisky jeg, liker ikke tørka frukt men eeeelsker whisky!!! ![]() |
![]() |
| Antall aktive brukere som ser denne artikkelen er: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Artikkelverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|